Provence 2013

Letošní rok se konal zájezd do francouzského regionu známého především nádherným mořem, počasím, památkami, gastronomickými specialitami a spoustou dalších věcí – do Provence. Z Brna jsme vyjížděli dne 19. 6. v 14:30 společně se studenty z Biskupského gymnázia a s několika dalšími lidmi. Cesta autobusem byla velmi náročná, špatně se spalo, ale řidiči to zvládli bravurně a nikomu probděná noc neukradla dobrou náladu. Když jsme dojeli do Francie, jako první nás čekala kolébka vůní a parfémů – malebné městečko Eze s její výrobnou vůní a mýdel s názvem Fragonard. Poté jsme se přesunuli do města Nice, kde jsme si prohlédli přístav, viděli nádhernou vyhlídku a pláž a také si trochu zapochodovali – ušli jsme tam asi 5km. Kvečeru už jsme s napětím čekali na naše ubytování v hotelu F1. Pokoje byly dost malé, ale byla tam klimatizace, takže vedrem jsme rozhodně netrpěli.

Druhý den ráno, po snídani, jsme vyrazili do městečka Gordes s úchvatným výhledem, poté jsme si prohlédli historická místa jako Avignon, sídlo papežů, Orange s vítězným obloukem a středověkým divadlem, levandulové pole ( i když bohužel ještě nevykvetly)  a neminul nás ani Avignonský most a  akvadukt Pont du Gard. Na večer jsme se přesunuli do Nimes, kde právě probíhal hudební festival. Poté, co jsme do sebe načerpali atmosféru pouliční hudby, jsme přijeli zpátky do hotelu.

Třetí den začal jeskynní projekcí u středověkého skalního města Les Baux de Provence, která nám všem vyrazila dech. Na stěnách jeskyně se ukazovaly v první projekci obrazy impresionistických umělců a v druhé život na Zemi. Zážitek to byl na celý život, a je těžké ho popisovat. Skalní městečko bylo nádherné, hlavně vyhlídka na krajinu kolem něj. Následující hodiny jsme věnovali umělcům, jako byl Van Gogh a jiní. Byli jsme v psychiatrické léčebně, kde se tento malíř léčil a v městě Arles, kde působil. Den byl zakončen pobytem na pláži v Les Santes – Maria de La Mer.

Čtvrtý a poslední den byl věnován nejstaršímu městu a největšímu přístavu Francie – Marseille. Toto na první pohled průmyslové a špinavé město nám odhalilo své krásy až při jízdě vláčkem a výhledem z katedrály. Ještě nás čekala plavba lodí na ostrov Frioul místo původně plánované prohlídky ostrova If, kde byl vězněn slavný hrabě Monte Christo,  na který jsme nemohli jet kvůli vysokým vlnám. Plavba byla velké dobrodružství, i když ho ti, co lodě nemají rádi, asi neocenili. Ale ostrov stál za to, večerní výhled na rozbouřené moře a ostrovní krajinu byl překrásný. Na rozlučku s Provence jsme si zašli na večeři v Marseille. Rozdělili jsme se na dvě skupiny – na ty, co chtěli ochutnat plody moře v rybí polévce zvané bouillabaisse (bujabéza) nebo mušle, a na ty, kteří dali přednost tradičním francouzským palačinkám. Výsledek byl stejný, všichni si pochutnali a užili si svoji večeři. Na zpáteční cestě nás ještě čekala zastávka v Cannes, městě bohatých a slavných, kde jsme mohli vidět červený koberec a otisky rukou slavných lidí na chodníku. Zpáteční cesta utekla rychle, všichni byli tak vyčerpaní, že během cesty usnuli.

Děkujeme všem, že se zúčastnili, byl to nezapomenutelný zážitek!!

Tak co, pojedete příště do Francie s námi? J

Borek Doležel, II. A

Zpět do sekce

Aktuality

Přátelé Slovaňáku

Spolek Přátelé Slovaňáku sdružuje rodiče a další přátele školy. Základní informace si můžete přečíst v samostatném článku. Rozhodnete-li se činnost spolku podpořit, můžete využít vzor darovací smlouvy, kterou najdete v sekci Dokumenty.

14.1.2016
Odkazy
22.3.2019
Telefonní klapky

Nová ústředna umožňuje přímé volání. Také došlo ke změně některých klapek, viz seznam.

8.9.2018
Informace o ubytování

Ubytování a stravování pro naše studenty nabízí Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno. Info na www.cichnovabrno.cz.

14.3.2013
Informace o stravování

Přečtěte si základní informace o stravování na naší škole.