Studenti v kůži uprchlíků

 

Strach, nebezpečí, nejistota. Toto všechno pociťují uprchlíci z různých zemí, kteří migrují do lepších krajin.
Třída I. A si takovou odysseu vyzkoušela v kině Scala. Po krátkém představení tohoto projektu a po seznámení se situací dnešních migrantů jsme obdrželi kartičky s identitami (jméno, důvod migrace, země původu, země migrace,..) a postupně jsme prošli 3 různá stanoviště, která prověřila naše dosavadní znalosti. Jedno takové hlavní stanoviště byl výslech imigrantů. Zde jsme řekli veškeré informace o sobě, proč žádáme o azyl v dané zemi a tak dále. Další stanoviště bylo zaměřeno na geografii. Na mapě světa jsme měli najít zemi původu a říct, co o ní víme. Pak nám byla položena otázka: „A jak byste se chtěli dostat z El Salvadoru do Belgie?“ V této situaci je jediná možnost – po moři. Při takové dlouhé cestě ale většina migrantů zemře hlady, nebo se ani nedostane na loď, protože je přeplněná. Na závěr programu jsme se sešli opět v sále, kde nám bylo řečeno, jestli nám byl azyl uznán, nebo ne. Nutno podotknout, že identity, které jsme obdrželi, byly podle skutečných lidí, jen lehce poupravené. Program, který pro nás byl připraven, se mi líbil a rozhodně bych se chtěla zúčastnit dalších podobných akcí.
Anna Kučerová

 

karta migrantaStrach, nebezpečí, nejistota. Toto všechno pociťují uprchlíci z různých zemí, kteří migrují do lepších krajin.

Třída I. A si takovou odysseu vyzkoušela v kině Scala. Po krátkém představení tohoto projektu a po seznámení se situací dnešních migrantů jsme obdrželi kartičky s identitami (jméno, důvod migrace, země původu, země migrace,..) a postupně jsme prošli 3 různá stanoviště, která prověřila naše dosavadní znalosti.

Jedno takové hlavní stanoviště byl výslech imigrantů. Zde jsme řekli veškeré informace o sobě, proč žádáme o azyl v dané zemi a tak dále. Další stanoviště bylo zaměřeno na geografii. Na mapě světa jsme měli najít zemi původu a říct, co o ní víme. Pak nám byla položena otázka: „A jak byste se chtěli dostat z El Salvadoru do Belgie?“ V této situaci je jediná možnost – po moři. Při takové dlouhé cestě ale většina migrantů zemře hlady, nebo se ani nedostane na loď, protože je přeplněná. Na závěr programu jsme se sešli opět v sále, kde nám bylo řečeno, jestli nám byl azyl uznán, nebo ne. Nutno podotknout, že identity, které jsme obdrželi, byly podle skutečných lidí, jen lehce poupravené. Program, který pro nás byl připraven, se mi líbil a rozhodně bych se chtěla zúčastnit dalších podobných akcí.

Anna Kučerová

Zpět do sekce

Aktuality

Přátelé Slovaňáku

Spolek Přátelé Slovaňáku sdružuje rodiče a další přátele školy. Základní informace si můžete přečíst v samostatném článku. Rozhodnete-li se činnost spolku podpořit, můžete využít vzor darovací smlouvy, kterou najdete v sekci Dokumenty.

14.1.2016
Odkazy
22.3.2019
Telefonní klapky

Nová ústředna umožňuje přímé volání. Také došlo ke změně některých klapek, viz seznam.

8.9.2018
Informace o ubytování

Ubytování a stravování pro naše studenty nabízí Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno. Info na www.cichnovabrno.cz.

14.3.2013
Informace o stravování

Přečtěte si základní informace o stravování na naší škole.

18.4.2017
DofE
Zapojujeme se do programu Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
DofE logo

 

27.9.2020
Doučování žáků škol

REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY

Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.

logo MŠMT

logo Next Generation EU

logo NPO

22.2.2022